مأموریت الکتریکی سازی محصولات پورشه با معرفی اولین خودروی مسابقهای الکتریکی تاریخ این شرکت ادامه مییابد. میشن R کانسپت دید پورشه به آینده مسابقات الکتریکی را نشان میدهد. این خودرو با استفاده از متریال پایدار پرفورمنسی ارائه میکند که قویترین و بهترین خودروهای درونسوز مسابقهای در برابر آن چالشهای زیادی خواهند داشت. میشن R کانسپت در نمایشگاه مونیخ معرفی شده و پورشه حتی درباره احتمال تولید یک مدل مسابقهای احتمالی برای مسابقات آینده سخن گفته اما در ادامه افزوده فعلاً برنامهای خاص برای تولید آن وجود ندارد.
نیروبخش میشن R نسل جدید پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۰۷۳ اسب بخاری در حالت qualification است. سیستم چهار چرخ محرک بکار رفته در این خودرو باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی میشود. در کل پورشه میگوید عملکرد پیست این خودروی مفهومی با پورشه ۹۱۱ GT3 کاپ برابری میکند.
حداکثر قدرت یاد شده رقم پیک تولیدی بوده و پورشه میگوید این خودروی الکتریکی میتواند قدرت مداوم ۶۸۰ اسب بخاری تولید کند. استفاده از تکنولوژی پیشرفته ۹۰۰ ولتی نیز تضمین کننده شارژ دوباره باتری (خنک شونده با روغن) در ۱۵ دقیقه خواهد بود. طراحی خاص بدنه نیز با قطعات آئرودینامیک فعال همراه شده که از جمله این قطعات میتوان به بال عقب دو بخشی اشاره کرد.
پورشه میگوید بدنه میشن R کانسپت از پلاستیک تقویت شده با فیبر طبیعی NFRP تولید شده و همین متریال در کابین نیز بکار رفته است. ساختار ایمنی این خودروی مسابقهای نیز از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده تا حداکثر ایمنی را برای راننده ایجاد کند. نکته جالب درباره کابین این خودرو ماژول راننده است که به عنوان شبیه سایز نیز مطرح میباشد. میشن R اندکی کوتاهتر از ۷۱۸ کیمن فعلی بوده و طول/عرض/ارتفاع آن تنها ۴۳۲۶/۱۹۹۰/۱۱۹۰ میلیمتر میباشد.
پورشه فعلاً برنامهای برای تولید این کانسپت ویژه ندارد. البته انتظار میرود در آینده نزدیک یک خودروی مسابقهای سفارشی با شباهتهای فراوان و تکنولوژیهای مشابه میشن R تولید شود. این خودروساز میگوید خودروهای مسابقهای خود را به رانندگان شخصی نیز میفروشد و در سه دهه گذشته بیش از ۴۴۰۰ دستگاه از خودروهای کاپ را به فروش رسانده است.
نوشتن دیدگاه