مکلارن از ۷۶۵LT اسپایدر بهعنوان قویترین و آئرودینامیکترین کانورتیبل تاریخ خود پردهبرداری کرده است. این خودرو در تعداد محدودی ساخته میشود و فوقالعاده راننده را درگیر میکند. در سینهٔ این سوپرکار روباز بریتانیایی مثل نسخهٔ کوپه، همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مکلارن قرار دارد که ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
۷۶۵LT اسپایدر با استفاده از این نیرو، ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. همچنین به لطف پیشرانه و گیربکسی که برای درگیری راننده بهینه شدهاند، این خودرو در دندههای بالاتر ۱۵ درصد شتاب بیشتری نسبت به ۷۲۰S اسپایدر دارد و ظرف تنها ۷.۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مکلارن همچنین سخت تلاش کرده است تا تقویتهایی که باید در ساختار یک کانورتیبل انجام گیرد، وزن زیادی به ۷۶۵LT اضافه نکنند. به لطف ساختار فیبر کربنی پیشرفته که قبلاً در ۷۶۵LT کوپه به کار رفته بود و همینطور سیستم اگزوز تیتانیومی که ۴۰ درصد سبکتر از فولادی است، متریال گیربکس در سطح فرمول یک و شیشهٔ نازکتر، نسخهٔ اسپایدر ۷۶۵LT تنها ۴۹ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگینتر است.
وزن کلی این ماشین ۱۳۸۸ کیلوگرم اعلام شده که ۸۰ کیلوگرم از ۷۲۰S اسپایدر کمتر است. این یعنی نسبت قدرت به وزن ۷۶۵LT اسپایدر ۵۹۸ اسب بخار در هر تن است که در این کلاس بهترین خواهد بود. در همین حال، سقف جمع شوندهٔ فیبر کربنی که ظرف تنها ۱۱ ثانیه باز یا بسته میشود هم به کاهش وزن خودرو کمک کرده است. ۷۶۵LT اسپایدر همچنین از همان پکیج آئرودینامیکی فیبر کربنی نسخهٔ کوپه هم بهرهمند خواهد بود که ۲۰ درصد داونفورس بیشتری نسبت به ۷۲۰S اسپایدر تولید میکند.
پویایی شاسی ۷۶۵LT به لطف همان کمکفنرهای LT و البته فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخهای جلو نسبت به نسخهٔ کوپه، بهبود پیدا کرده است. همچنین ارتفاع جلوی خودرو هم از ۷۲۰S کمتر شده است. ۷۶۵LT اسپایدر بهصورت استاندارد روی رینگهای فوق سبکوزن ۱۰ پرهٔ فورجکاری شده قرار میگیرد که با لاستیکهای پیرلی P Zero تروفئو R پوشیده شدهاند. این لاستیکها بهطور خاص برای این مکلارن توسعه پیدا کردهاند.
مکلارن در داخل ۷۶۵LT هم به کاهش وزن توجه داشته و به همین دلیل در اینجا از آلکانترای سبکوزن استفاده کرده و صندلیهای مسابقهای، تونل مرکزی و کف خودرو همگی از فیبر کربن ساخته شدهاند. مکلارن آنقدر روی کاهش وزن وسواس داشته که حتی رادیو و سیستم تهویهٔ خودرو را هم حذف کرده است. البته هردوی اینها بهصورت رایگان قابلنصب هستند اما ممکن است خریداران در این خودرو نیازی به رادیو نداشته باشند زیرا با وجود سقف باز شونده و اگزوز تیتانیومی، گوش دادن به سمفونی پیشرانهٔ V8 مکلارن میتواند لذتبخشتر باشد. در همین حال، نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم میتواند اطلاعات مهمی مثل لپ تایم و تلمتری را به نمایش درآورد.
مثل نسخهٔ کوپه، از ۷۶۵LT اسپایدر هم تنها ۷۶۵ دستگاه ساخته خواهد شد که حدود یکسوم آنها برای فروش در آمریکای شمالی در نظر گرفته شدهاند. قیمت این ماشین از ۳۸۲,۵۰۰ دلار آغاز میشود که حدود ۲۵ هزار دلار از نسخهٔ کوپه بیشتر است.
نوشتن دیدگاه