فورد اکسپلورر ST عضو اسپرت و قدرتمند خانوادهٔ این کراساوور فول سایز است و حالا فورد با معرفی نسخهٔ محرک عقب ST، خانوادهٔ این نسخهٔ اسپرت را گسترش داده است. اکسپلورر ST محرک عقب برای خریدارانی است که هرگز از جاده خارج نمیشوند و شاید گاهی بخواهند مثل موستانگ با یک کراساوور بزرگ لاستیک دود کنند! این نسخه به همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 اکوبوست و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است اما ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن متر گشتاور خود را فقط به چرخهای عقب انتقال میدهد.
فورد فعلاً اعداد پرفورمنس اکسپلورر ST محرک عقب را اعلام نکرده اما به دلیل کشش کمتر نسبت به نسخهٔ چهارچرخ محرک، بهاحتمالزیاد در شتاب صفرتاصد کمی کُندتر خواهد بود. البته از سوی دیگر، این نسخه به دلیل وزن کمتر، احتمالاً مصرف سوخت کمتری نسبت به همتای چهارچرخ محرک خود خواهد داشت. بااینحال، فورد هنوز اعلام نکرده که ST محرک عقب قیمت ارزانتری از نسخهٔ AWD خواهد داشت یا نه.
اما این تنها عضو جدیدی نیست که برای مدل ۲۰۲۲ به خانوادهٔ اکسپلورر اضافه شده است زیرا فورد برای کسانی که ظاهر اسپرت ST را میخواهند اما با قیمت آن مشکل دارند نیز تیپ جدید ST-Line را ارائه کرده که ۷,۵۷۰ دلار از اکسپلورر ST ارزانتر است. این تیپ جدید که بین تیپهای XLT و لیمیتد قرار میگیرد، فقط با پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست عرضه میشود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. البته خریداران میتوانند انتخاب کنند که این نیرو فقط به چرخهای عقب و یا به هر چهارچرخ انتقال پیدا کند.
رینگهای ۲۰ اینچی ماشینکاری شده، سر اگزوز دوتایی، جلوپنجرهٔ مشکیرنگ و چراغهای دودی باعث میشوند در نگاه اول ST-Line با ST واقعی اشتباه گرفته شود. در داخل این نسخه نیز غربیلک فرمان اسپرت با گرمکن، تودوزی مشکیرنگ با دوخت قرمز و گرمکن صندلیهای جلو ارائه میشود. دیگر ارتقاءهای خانوادهٔ اکسپلورر برای مدل ۲۰۲۲ نیز تجهیز تیپهای کینگ رانچ و پلاتینوم بهصورت استاندارد به پیشرانهٔ V6 اکوبوست ۴۰۰ اسب بخاری است. این تیپها همچنین به پکیج تکنولوژی شامل سیستم صوتی B&O با ۱۴ بلندگو و نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی هم مجهز شدهاند و میتوان صندلیهای ردیف دوم خلبانی را بدون نیاز به پرداخت هزینهٔ اضافی برای آنها سفارش داد.
نوشتن دیدگاه